۷ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

ایران می شاپ

 

 با نزدیک به یک دهه فعالیت در تهیه و توزیع محصولات تله شاپینگ، لوازم خانگی، انواع لوازم آشپزخانه، جهیزیه عروس، انواع گن های لاغری، زیور الات و هزاران مدل محصولات متنوع و با کیفیت، افتخار دارد تا محصولات جدید خود را با قیمت های بسیار مناسب و کیفیت عالی، معرفی نماید.

عرضه جدیدترین محصولات تله شاپینگ

از مهمترین اجناس فروشگاه ایران می شاپ می توان به، اجناس تله شاپینگ، مانند انواع سرخ کن، خرد کن نایسر دایسر، انواع گن های لاغری مردانه و زنانه مانند شلوارک لاغری هات شیپر، گن لاغری هات شیپر بخارشو، لوازم آشپزخانه مانند انواع چاقو، ماهیتابه، ترازو، جاروشارژی، لوازم آرایشی و بهداشتی، بند انداز، محصولات کودک مانند لوازم و اسباب بازیهای کودکان، اشاره کرد این فروشگاه بخاطر سابقه طولانی و درخشان، در تهیه اجناس با کیفیت و عرضه آنها با کمترین سود تجاری، توانسته است تا اعتماد طیف عظیمی از افراد مختلف را مخاطب قرارداده و اعتماد و رضایت خاطر انان را فراهم کند.

بصورت 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته فعال بوده و شما می توانید با اطمینان از کیفیت و قیمت مناسب هزاران محصول این فروشگاه کالای مورد نظر خود را به ساده ترین شکل ممکن سفارش داده، وجه آنرا به صورت انلاین پرداخت کرده و یا اینکه از طریق سرویس پرداخت در محل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، پس از تحویل کالای مورد نظر سفارش داده و اطمینان از سلامت آن، وجه کالا را به مامور پست پرداخت نمایید.

باید خاطر نشان کنیم که تمام محصولات عرضه شده در این فروشگاه دارای کیفیت بسیار خوبی بوده و کلیه این محصولات دارای گارانتی تست سلامت می باشند.

برای بازدید از محصولات متنوع و یا خرید کالای مورد نظر خود می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، وارد فروشگاه ایران می شاپ شوید.

۱۰ تیر ۹۵ ، ۰۴:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد علی ملا زهی

حلقه هنر ۱۹ / هفتم اسفندماه

این تصاویر پلانهای پروژه ی ساختمان یکه. باید ستون گذاری، اندازه گذاری و طراحی معماریش رو انجام بدید. بعد، در مراحل بعدی طراحی یک سری از جزئیات باید انجام بشه. اونطور که من میدونم خیلی کار کم و آسونی نیست این پروژه. از طرفی استاد سمندوک گفتن که پروژه ی این ترم خیلی سنگین تره. به نظرم ممکنه خیلی ها به مشکل بخورن با این روند و شاید لازم باشه استاد به نجدید نظری بکنه..


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۴۶

بیل‏بورد به مثابه‏ی پرتره‏ی سه بعدی/ آصف خان

انقدر سرعت تحولات تکنولوژیکی حتی در هنر و طراحی بالا رفته، که دیگه شخصا درک درستی از اونچه اتفاق میفته ندارم!. کارهایی که در سایت های دیزاین میبینیم بیشتر شبیه فیلمهای هالیوودی میمونه که توسط جلوه های ویژه هر کار دلشون بخواد انجام میدن. کاری که در این پست می بینید توسط آصف خان، در حاشیه ی المپیک زمستانی روسیه ساخته شده که لامپ های بسیار زیاد تشکیل دهنده ش توسط بازوهای رباتیک جلو و عقب می رن و صورت شما رو چند برابر قدتون! و به صورت سه بعدی ایجاد می کنند. چیزی شبیه به پرینت سه بعدی. کافیه جلوی اسکنر تعبیه شده قرار بگیرید، اون وقت صورت شما به بیلبورد شهری تبدیل خواهد شد!

فاصله مان کم نیست، باید کمی دست بجنبانیم...

 
 
ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۳۳

مسابقات فراکلاسی

تا الان تعدادی از مسابقاتی که در حیطه تحصیلی ما برگزار می‏شده و به نوعی با طراحی سروکار داشته رو در چینه اطلاع‏رسانی کردیم. دلیل این کار هم فواید بسیاری بوده که این مسابقات می‏تونن داشته باشن. از جمله فایده‏ی اون‏ها می‏تونیم به این موارد اشاره کنیم: این‏که شما پیوسته آماده‏گی خودتونو برای طراحی حفظ می‏کنید و به نوعی آموخته‏هاتون رو تمرین می‏کنید، اون هم در یک کار واقعی. دیگه این‏که با چالش‏های اجرایی، بازار کار، خواست‏های کارفرما و زمان محدودی که برای کار به‏تون اختصاص می‏دن مواجه می‏شید. هم‏چنین حس رقابت و هیجانی که یک مسابقه داره مسلما برای همه جالب و انگیزه بخشه، و اگر کارتون مقامی هم بیاره شیرینی اجرا شدن و جایزه‏‏ش قطعا لذت‏بخش خواهد بود. حالا تصمیم داریم رفته رفته کارهایی که بچه‏های کلاس‏مون برای مسابقات مختلف فرستادن رو در وب‏لاگ نمایش بدیم. به این شکل، هم کار این عزیزان به‏تر دیده میشه، هم فضایی برای نقدشون ایجاد میشه و هم این‏که انگیزه‏ای رو در بقیه بچه‏هام ایجاد می‏کنه برای شرکت در این‏گونه مسابقات. کارهایی که من منتشر می‏کنم اون‏هایی هست که در جریان‏شون بودم. چه بسا دوستان دیگه کارهایی انجام دادن و بنده مطلع نبودم. پس لطف کنید هم شرکت کنید تو این جور حرکات هم برای ما بفرستین کارهاتون رو. درضمن این وب‏لاگ چون در اصل متعلق به کلاس خودمون هست اگر در مسابقه‏ای غیر معماری هم شرکت می‏کنید به ما اطلاع بدید..

اولین کار مریوط میشه به مسابقه‏ی «ایران، یک روز آفتابی؛ شهریور 1492». این مسابقه مهرماه برگزار شد و نتایجش هم آذر ماه اعلام شد. 65 اثر برای این مسابقه ارسال شد که در این بین کار حافظ رئیسیان جزو ده کار تقدیر شده قرار گرفت. از بین دوستان نود و یکی هم کار علی‏رضا هوش‏مندی رتبه‏ی سوم رو به دست آورد و کار محمد مهدی کاوه هم برگزیده‏ی دبیرخانه شد. کار زیر رو حافظ ارسال کرده، یه دست به افتخارش بزنید..!

 

 آثار ارسالی (+)    آثار برگیزیده(+)   

 

 

حافظ خودت رو کار توضیح بده اگه خواستی!!

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۰

معرفی نشریه‏ی فرهنگ موزه

نشریه‏ای اینترنتی هست به نام فرهنگ موزه که شاید باهاش آشنایی داشته باشین. این نشریه از شهریور سال 92 انتشارش شروع شده و چهارمین شماره‏‏ی اون هم اخیرا منتشر شده. در این نشریه موضوعات متنوعی پیرامون موزه‏ها بررسی میشه که هم سطح علمی خوبی داره و هم از گرافیک قابل قبولی برخوردار هست. به نظر میاد این نشریه خیلی بتونه تو آشنایی ابتدایی با مفاهیم موزه و در روند مطالعاتی کمک بکنه. شماره‏ی 1 تا 4 رو می‏تونید از این‏جا دان‏لود کنید.

 

دریافت                                                            
عنوان: فرهنگ موزه 1
حجم: 3.18 مگابایت

دریافت
عنوان: فرهنگ موزه 2
حجم: 4.86 مگابایت

 

دریافت
عنوان: فرهنگ موزه 3
حجم: 3.94 مگابایت

 

دریافت
عنوان: فرهنگ موزه 4
حجم: 4.4 مگابایت

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۰

برنامه‏ی این ترم طرح 3

فایل زیر برنامه‏ی این ترم برای طرح سه هست که در جلسه‏ی اول توضیحاتی درموردش داده شد. دوستانی که به شهرهاشون رفته بودن و این جلسه رو نتونستن بیان نگران چیزی نباشن. جلسه‏ی اول با وجود طولانی بودن بیش‏تر جنبه‎‏ی معرفی داشت. همون‏طور که از برنامه‏ هم پیداست خانم ایمانی و باقی اساتید تاکید خاصی روی بخش مطالعاتی و هم‏چنین روندی که در طول ترم طی میشه دارن و به گفته‏ی خودشون این کارهای طول ترم 70 درصد نمره رو هم شامل میشن. ان شالله از یک‏شنبه که بازدید از موزه هست، با حضور همه‏ی بچه‏ها ترم خوبی رو شروع بکنیم..

فقط اون‏هایی که نبودن به یک چیز دقت کنن. اگر وسط کلاس وارد شدید، یادتون باشه با دوستان‏تون دست ندید!

درضمن تا یک‏شنبه باید به این موضوعات فکر بکنید:

- این که در بازدید به دنبال درک چه چیزی هستید؟ حل نورگیری؟ چه‏گونه‏گی عمل‏کرد؟ چه‏گونه‏گی رسیدن به فرم؟ نحوه‏ی ارتباط با محیط و قرارگیری در سایت؟ مسیرهای تعریف شده در موزه؟ یا...

- درمورد اقوام ایرانی مطالعه داشته باشید و کم کم قوم مورد نظرتون رو انتخاب کنید.

- یک موزه‏ی خارجی رو انتخاب کنید تا در جلسات بعدی درموردش ارائه بدید.

دریافت
عنوان: برنامه‏ی طرح سه
حجم: 62.8 کیلوبایت

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۰

گل‏دان‏های حدید

پست اخیری که با هم دیدیم نکته‏ی جالبی رو در خودش داشت، با نظراتی که بچه‏ها دادند میشد به وضوح دید که ردپای معماری ذاحا حدیدی! در تمام شئون طراحی او دیده میشه. چه گل‏دان باشه، چه ساخت‏مان و چه هر شیئ دیگری. این همون تعریف تم هست که بارها شنیدیم. به عقیده‏ی من، این تم نه تنها در طراحی ‏های یک هنرمند بل‏که در تمام زنده‏گی و شخصیت فرد هم جاریه و با کمی دقت میشه به اون‏ها پی برد. برای مثال تادائو آندو با کارهایی ساده و خام معماری می‏کنه، احتمالا شخصیتش هم طوری شکل گرفته که همین‏قدر ساده و بدون تکلف با دنیا تعامل می‏کنه، یا مثال‎هایی دیگه.. اما از موضوع تم که بگذریم، باید گفت که قصه‏ی ذاحا حدید کمی متفاوته. ذاحا حدید تیمی رو پشت سر خودش داره که کمی کارهاش رو از طراحی‏های وابسته به سلیقه‏ی یک معمار خارج کرده و کارهای اون نوعی طراحی پارامتریک وابسته به کامپیوتر هست. شاید دلیل این توفیق که تونسته با وجود کاهش شدید مقیاس کار، طوری طراحه کنه که بدون استثنا همه متوجه بشن این کارها متعلق به اوست همین بهره بردن از ابزار کامپیوتری و طراحی پارامتریک باشه.

خیلی خوب میشه اگر یکی از بچه‏ها درمورد شیوه‏ی کار حدید و تیم طراحی اون یادداشتی رو برای وب‏لاگ تدوین کنه..

حالا که حرف از حدید شد، مناسب دیدم کلیپ دیکانستراکشن رو که گروهی از دوستان برای درس معماری معاصر تهیه کردن این‏جا بذارم. قصد دارم کم کم سایر کلیپ‏ها رو هم در وب‏لاگ قرار بدم تا هم زحمت بچه‏ها دیده بشه و هم پیرامون‏شون بحث شکل بگیره. چه خوبه که خود بچه‏ها با توجه به موضوع کلیپ‏شون متنی رو بنویسن و برای من بفرستن تا به عنوان یک پست منتشرش کنیم..

تهیه‏کننده‏گان فیلم: فرشته رستمی، سحر هاشمیان، شادی اسماعیلی.

 

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۰۷

حلقه هنر ۱۸ / فیلم داستانی لکه

وبلاگ اطلاع‌رسانی حلقه هنر نوشت: حلقه هنر هجدهم چهارشنبه بیست و سوم بهمن‌ماه ۹۲، با اکران و بررسی تحلیلی «فیلم داستانی لکه» به کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا به همراه گفت‌گو و پرسش‌ و پاسخ پیرامون اثر برگزار می‌گردد.

قبلا هم در یانون‌دیزاین با این هنرمند جوان عرصه سینمای کشور آشنا شده‌اید. مفیدی‌کیا شاعری خوش‌ذوق، کارگردان کلیپ محبوب «ایستاده‌ایم» است.


برگرفته شده از chine.blog.ir
۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۲:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد علی ملا زهی

کرمان نامه(قسمت دوم)

پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۰۵:۲۷ ق.ظ

  • رودربایستی


             

                       عکس فوق هیچ گونه ارتباطی به متن ندارد..لطفا گیر ندهید!


کارمان در گلاب زهرا و لاله زار تمام شده و سوار بر بنز، به سمت شهر می رویم. حاضرم قسم بخورم که این کم سرعت ترین محصول شرکت بنز است!

از آن جا که هوا رو به تاریکی است،ناگزیریم به گشت و گذار پایان داده و فکری برای شام بکنیم..دو گزینه مطرح می شود. آقای محمدی که از ابتدای مسیر همراه ماست،پیش نهادی وسوسه انگیزمی دهد. او ما را به صرف کله جوش دعوت می کند. پیش نهاد دیگر نیز رفتن به رستوران است..عده ای از گوشه اتوبوس ندای "رستوران،رستوران" سر می دهند و گروهی دیگر "محلی،محلی" می گویند. اما در نهایت غذای محلی به دست پخت خانم محمدی انتخاب می شود.

به خانه که می رسیم،با راه نمایی آقای محمدی وارد می شویم. بچه ها به قدری منظم و ساکت،دورتادور مجلس نشسته اند که باور نمی کنی لحظاتی پیش در اتوبوس،صدا به صدا نمی رسید،از شدت سر و صدا!.

از در وارد می شویم و با علی و سیروس در گوشه مجلس،روی زمین می نشینیم. جاگیر که می شویم احساس می کنم تعدادمان خیلی کم شده. از علی سوال می کنم باقی بچه ها چه شدند؟..با اشاره دست،گلاب به رویتان، سرویس بهداشتی را نشان می دهد.صفی طولانی که تاریخ این خانه به خود ندیده،در مقابل آن تشکیل شده!

منتظریم شام را بیاورند و سریع تر زحمت را کم کنیم.تا همین جا هم به قدر کافی شرمنده شده ایم..اما به ناگاه بچه ها شروع به کف زدن می کنند و خانم محمدی(همسر آقای محمدی) با دو جعبه کیک وارد می شود.صدای دست شدت می گیرد..گروه سرود شروع به خواندن می کند: "تولد..تولد..تولدتان مبارک!..........بیا شمعارو.." به شمعا که می رسد،سرود متوقف می شود. از آن جا که اصولا سن خانم‏ها بیان‏ کردنی نیست،روی کیک شمعی به چشم نمی‏ خورد. صاحب خانه ترجیح می دهد کیک ها را ببرد،تا خدای ناکرده گروه دوباره شروع به خواندن نکند!. در این میان اما خانم حبیب گله مند است از این که این چه وضع خواندن است؟ مگر ما با شما ریتم کار نکردیم؟!!

رفته رفته از صف مذکور کاسته شده و بچه ها به جمع حاضر اضافه می شوند.کیک ها را پخش می کنند. به آرامی به بغل دستی ها اشاره می کنم که کیک ها را نخورید تا چای بیاورند،با چای بیشتر می چسبد.اما با چنگال و کیک بازی کنید تا متوجه نیتمان نشوند..هر چه می ایستیم خبری از چای نمی شود. به بچه ها اشاره می کنم که دیگر تعلل جایز نیست،بخورید. بچه ها نیز می خورند. کیک مان که تمام می شود، بلافاصله چای می آورند!..بعد از چای نیز نوبت شام است.

واقعا نمی دانیم کله جوش بخوریم یا خجالت.....یا عدسی. کله جوش می خوریم. نان بربریِ کرمانی را در کله جوش ترید می کنیم و هم می زنیم.. در این شرایط حساس بچه ها شوخی شان گرفته، یک قاشق از غذای خود می خورند و یک قاشق از ظرف بغلی!. نزاع بالا می گیرد،اما غذا کافی است.وضعیت به حالت عادی بازمی گردد..

با ته کشیدن کله جوش ها و جمع کردن سفره، بچه ها به حیاط رفته و با دقت عجیبی در آن به کنکاش می پردازند. کلا خیلی دارد خوش می گذرد!..بعد از تور حیاط گردی همه به داخل آمده و مجددا با چای پذیرایی می شوند..ما که دیگر بدنمان به شرمندگی عادت کرده،هر چه تعارفمان می کنند بدون دغدغه پذیرفته و نوش جان می کنیم..از آن جا که عقربه ساعت شمار فاصله چندانی با روز بعد ندارد،علیِ طبا به حیاط رفته و خانم حبیب را،که هنوز در حیاط است!،از فکر درختان بیرون آورده و از او می خواهد که زحمت را کم کنیم...

در مسیر اردوگاه تفکرات عجیبی ذهنم را به خود مشغول کرده.به این می اندیشم که اگر ما تاریخ تولدِ خانواده بچه ها را داشته باشیم،سپس خیلی اتفاقی در همان زمان و به عنوان اردوی درسی به شهرشان برویم،آنها هم در رودربایستی ما را به خانه شان دعوت می کنند. چرا که مطمئنا آن شب را نزد خانواده می روند و خُب زشت است که یک تعارف هم نزنند!.بدین شکل ما هم با کراهت قبول میکنیم.. نتیجه این که هم ما غذایی جدید را می چشیم،هم اینکه آن ها ما را غافل گیر کرده اند!


حلقه هنر؛ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲

دوشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۵ ب.ظ

دومین جلسه حلقه هنر چهارشنبه  هجدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود:

جلسه دوم حلقه هنر با ارایه مجموعه تابلوهای نقاشی «ره‌گذر خاک» اثر مصطفی اصل‌روستا به همراه تحلیل اثر و گفتار تخصصی از یحیی نوریان با عنوان «نگاهی نو به تاریخ هنر» به همراه پرسش و پاسخ .


شرکت برای عموم در جلسات حلقه هنر آزاد است.

به دوستان و علاقه‌مندان هم اطلاع بدهید.


زمان جلسه دوم: چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲؛ ساعت ۵ الی ۷ بعدظهر

مکان: پردیس هنرهای کاربردی دانش‌گاه هنر، سالن فارابی

سایت حلقه هنر به همراه محتوای کامل جلسات قبل.

تصاویر جلسه اول.


کرمان نامه (قسمت اول)

یکشنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴ ق.ظ

  • واگن نود


قطار


من و علی و آقای نوشاد به کوپه نیمه خالی رفتیم.باقی کوپه های واگن به استثنای یکی،همه در تسخیر بچه ها بود.علی بین واگن ما و واگن هفت شیفت می‏داد.

با تاریکی هوا،سرگرمی بهتری جز خوابیدن نیافتم. روی همان تخت اولی ولو شدم به امید این که در همین لحظات علی می‏ آید و تخت را باز می کنیم و دوباره همه می خوابیم.. ساعت 11 شد علی نیامد.12 شد،نیامد.حتی 1 شد، نیامد(هر چند که این‏ها بعدا معلوم شد، چون من در تمام این ساعات خواب بودم!). به هر رو،آمد و خوابید و خوابیدیم.همه جا سکوت شد تا ساعاتی بعد...



شب،به خلاف عادت همیشه ساعت را برای نماز تنظیم نکردم.می دانستم که مامور قطار با جدیت خاصی همه را برای نماز بیدار خواهد کرد!...

صبح،مامور قطار "نماز،نماز" گویان از کنار کوپه رد می شود و به در و دیوار می‏زند! و این یعنی بدو بدو که اگر تعلل کنی یا به نماز نمی رسی یا به کرمان!

به قول یک از دوستان،نماز را در حالت اوتوپایلوت خوانده! و به کوپه بازمیگردم.روی تختم که تا ساعاتی پیش صندلی به شمار می‏رفت،دراز می‏کشم. قطار،گهواره گون تکانمان می‏دهد و تاریکی شب چشمانمان را تحت فشار می‏گذارد.محکومیم به خوابیدن...



سر و صدایی به گوش می‏‏رسد،چشمانم را تا نیمه باز می‏کنم.مرد قد بلندی بالای سرم ایستاده و رخت خواب ها را جمع می‏کند،به مامورین قطار می‏ مانَد.نیمه دیگر چشم ها را نیز باز می کنم.این که نوشاد خودمان است!..از پایین به او نگاه کرده بودم،به همین دلیل قامتش به پرسپکتیو می رفت و به مامورین می ماند!.

با بی تفاوتی نگاهی به ساعت می اندازم.نه و نیم است.خب نه و نیم است که باشد.چه فرقی می کند؟!.خودم را جمع و جور می کنم و کفش ها را به پا. به تقلید از هم کوپه ای ها،با سرعت خیره کننده ای مشغول جمع کردن ملحفه و بالش و باقی وسایل می شوم. کسی نداند فکر می کند سوار متروییم و به ایست‏گاه کرمان رسیدیم.و اگر عجله نکنیم درب‏ها بسته می شوند!. به هر حال وسایل را جمع می کنیم و آرام می نشینیم تا ساعت 2 شود!



خواب زیاد،انرژی را ازمان ربوده است.آقای نوشاد یادآور می شود که این جا رستورانی دارد و گویا باقی بچه ها نیز آنجا هستند.با هم به سمت رستوران می رویم. به جای اینکه یک کوپه به راست برویم،سه کوپه به چپ می رویم!...بازمیگردیم.

به قول اکبر عبدیِ فیلم مادر، رستوران پر است،از بس که جا ندارد!. تنی چند از دوستان که صبحانه را تناول کرده ودیگر دلیلی بر ماندن نمی بینند،مرام گذاشته و جای خود را به ما می دهند.حال چه لازم است؟ یک قوری چای،لیوان،آب جوش،شکر،نان و کره و عسل.وای خدای من! چه قدر با سفارش دادن،آدم احساس با کلاسی می کند!..به دلیل پاره ای از موارد،از سفارش دادن منصرف شده و ناگزیر به توصیه استاد عمل میکنیم. یعنی باقی مانده آب جوش دوستان را در باقی مانده چای شان می ریزیم،و محلول حاصل را در لیوان های باقی مانده شان خالی میکنیم.باقی مانده خوراکی های دیشب را هم می آوریم و صبحانه ای کامل و بهداشتی بر بدن میزنیم!



در امتداد مباحثی که در درس انسان-طبیعت مطرح شد،با خانم حبیب شروع به صحبت میکنیم.از کوه های اطراف و خاک منطقه و از طبیعت پیرامون...صبحانه ام تمام می شود،کلاس نیز. گروه بعدی بچه ها از راه می رسند،ما هم با سخاوتِ تمام، جای خود را به آن ها داده و از محل متواری می شویم.

در کوپه که جاگیر می شویم، منتظر مینشینیم تا صبح دولتمان بدمد...گویا دارد می دمد!.یکی از هم کوپه ای ها با سینی چای وارد می شود.خدای من،این اولین چیز غیر باقی مانده ایست که امروز می خورم!

خیلی تعارف میزند،دیگر زشت است به نوشتن ادامه دهم.دفتر را می بندم و چای دوم را نیز به بدن می زنم.

 


حلقه هنر؛ ۲۸ فروردین ۱۳۹۲

دوشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۰۸:۱۵ ب.ظ

حلقه هنر همین چهارشنبه برگزار می‌شود:

جلسه اول حلقه هنر (جدید) با نمایش فیلم کوتاه «... و دیگر هیچ نبود» ساخته محمدباقر مفیدی‌کیا به همراه تحلیل اثر

و گفتار تخصصی از صادق لطفی‌زاده با عنوان «نیمه پنهان جلوه‌های ویژه بصری» به همراه پرسش و پاسخ

پوستر حلقه هنر؛ جلسه اول

شرکت برای عموم در جلسات حلقه هنر آزاد است.

به دوستان و علاقه‌مندان هم اطلاع بدهید.

زمان جلسه اول: چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۲؛ ساعت ۵ الی ۷ بعدظهر

مکان: پردیس هنرهای کاربردی دانش‌گاه هنر، سالن فارابی

-

حلقه هنر، نمایه آرا و آثار هنری، سلسله جلساتی تخصصی ست که ........

سایه سلطان

یکشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۰۱:۴۴ ق.ظ
                          

نوشته حاضر،گزارش بازدیدی است از عمارت مسعودیه..از اون جا که در جلسه اخیر درس انسان طبیعت،خانم حبیب اشاره ای به این مجموعه داشتن،این موضوع بهانه ای شد تا این پست رو این جا بگذاریم..انگیزه دیگر هم ترغیب سایر دوستان به نوشتن چنین گزارش هایی بود،تا هم معرفی مختصری از یک بنا رو داشته باشیم و هم به اشتراک گذاشتن تجربیات.
البته این نکته رو بگم که این متن مربوط به ترم دومه،و در اون مقطع، هم اطلاعات نویسنده خیلی محدودتر بوده و مرمت بنا هم تازه آغاز شده بود. بنابراین،پیشاپیش از هرگونه اشتباه و تغییر احتمالی عذرخواهی میکنم.



این جا را کلیک کنید

عرض تسلیت

سه شنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۰۵:۵۱ ب.ظ

این جا لازمه به خانم شرکایی تسلیت بگیم بابت فوت عموی گرامیشون.

چندی پیش هم مادربزرگ وحید قیدی به رحمت خدا رفتن. ان شا الله خدا هر دوی این عزیزان رو رحمت کنه.

امیدوارم این تسلیت رو از طرف همه بچه های کلاس پذیرا باشن.



حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم با صدور بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرد: در راستای افزایش مشارکت دانشگاهیان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، در فاصله روزهای دوشنبه بیستم خردادماه تا دوم تیرماه سال 1392 هیچ امتحانی برگزار نمی‌شود.

 
در این بخشنامه خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها  و مراکز آموزشی و پژوهشی آمده است: با توجه به درخواست مکرر دانشجویان برای تمهید شرایط لازم حضور پرشور آنها در فرایند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی  شهر و روستا، به منظور تسهیل حضور و مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی در امر خطیر انتخابات،  امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 91-92 با توجه به تقویم دانشگاهی به نحوی برنامه‌ریزی شود که در فاصله دوشنبه بیستم خرداد ماه تا دوم تیرماه سال 92 برای هیچیک از مقاطع تحصیلی امتحانی برگزار نشود.
 
در این بخشنامه با بیان اینکه برگزاری امتحانات در قبل و بعد از تاریخ مذکور بلامانع است به دانشگاه‌ها توصیه شده امتحانات را به بعد از تاریخ دوم تیرماه 1392 موکول کنند.

۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۲:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد علی ملا زهی

به اشتراک گذاشتن کار نهایی طرح


سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۹ ب.ظ

از عزیزانی که کار پایانی طرحشون ترمینال بوده، درخواست می‏شه که چند عکس گویا( که برای استاد هم بردن)، از کارشون انتخاب بکنن و به ایمیل من بفرستن، تا روی وب‏لاگ قرار بدیم. لطفا عکس‏هاتون رو در یک فولدر زیپ شده قرار بدید و بعد بفرستید.

دوستانی که کار با دراپ باکس رو بلدن و باهاش آشنایی دارن، لطف کنن کارشون رو همون‏جا آپلود کنن و لینکش رو برای من بفرستن.

سایر دوستان هم که با استاد خاکی کلاس داشتن، اگر مایل بودند، کارهاشون رو بفرستن. هر تعدادی که باشه اون رو منتشر خواهیم کرد.

ایمیل: farzin.khaki@yahoo.com


تحویل نهایی برداشت (2) !!

سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۰ ب.ظ

حافظ رئیسیان:

دکتر زمانی به من زنگ زد گفت که اطلاعات برداشت رو باید پرینت بگیرید بهش گفتم که اعلام کردید رو سی دی تحویل بدیم الان میگید باید پرینت بگیرید،گفت قبلا سر کلاس گفتم بهتون ولی من فکر نکنم کسی میدونسته..
گفت شنبه اخرین روز دانشگاست اون روز کارارو تحویل بدید.موارد تحویل:
1.همه اطلاعاتی که بدست آوردین
2.همه کروکی ها باید ضمیمه کار بشن
3.نقشه ها :پلانا با مقیاس 1/50 اگه حمام بزرگ بود با مقیاس 1/100
 جزییات و تزیینات با مقیاس 1/10 و 1/20
 مقطع طبق مقیاس پلان(همون مقیاس )
 همچنین پلانا کاملا اندازه گذاری بشن
کارارو شنبه به دفتر دکتر زمانی تحویل بدید.


یادآوری

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳ ق.ظ

یک بار دیگه یادآوری می‏کنم. امروز جلسه حلقه هنر، از ساعت 7-5 بعد از ظهر در تالار فارابی دانش‏کده کاربردی برگزار میشه. دوستانی که فرصت دارن تشریف بیارن.

درمورد خبرنامه هم باید بگم تا الان تنها 6 نفر عضو شدن!. این رو هم بگم که عضو شدن در خبرنامه اصلا کار سختی نیست، میتونید امتحان کنید. با عضویت در خبرنامه ما می‏تونیم از رسیدن پیام‏ها به دست‏تون مطمئن بشیم. پس لطفا همه اقدام کنن.

فراموش نکنید از طریق ایمیلی که به دست‏تون میرسه باید ثبت نامتون رو نهایی کنید.


موارد تحویل طرح استاد شعبانی فر

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹ ب.ظ

قابل توجه دوستانی که اعصاب نداشتن:


پلان تمامی طبقات ساختمان ها مقیاس 1:150
تمامی نماها با مقیاس 1:150
دست کم 2 برش از مهمترین و پرداده ترین راسته ها مقیاس 1:150
سایت پلان با مقیاس 1:200
ماکت مقیاس 1:1000
تصاویر سه بعدی بیرونی دست کم 5 تصویر مهم و پرداده

تحویل به دفتر گروه 


عضویت در خبرنامه

یکشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۲ ب.ظ

اگر دقت کرده باشین در ستون سمت راست وب‏لاگ، قسمتی به اسم خبرنامه اضافه شده. کارکرد خبرنامه به این صورته که بعد از ثبت ایمیل شما، هر پست جدیدی که روی وب‏لاگ گذاشته بشه، به ایمیل شما هم ارسال میشه. البته این کار با کمی تأخیر اتفاق می‏افته. بنابراین در بازه‏هایی مثل زمان امتحانات سعی کنین به طور مستقیم با وب‏لاگ در ارتباط باشید تا مشکل خاصی پیش نیاد.

برای ثبت‏نام در خبرنامه ابتدا روی کادر کلیک کنید. در صفحه‏ای که باز میشه و در قسمت مربوطه ایمیل خودتون رو وارد کنید. بعد از این کار ایمیلی به شما ارسال میشه که توسط اون باید ثبت‏نامتون رو نهایی کنید. وارد اون ایمیل بشید و لینک مشخص شده رو کپی و در نوار آدرس پیست کنید. در سایتی که باز میشه باید این پیام رو ببینین: 

Email Subscription Confirmed!


اگر این اتفاق نیفتاد، این بار روی لینک، مستقیما کلیک کنید. اگر باز هم موفق به ثبت نام نشدید، باید بگم شما خیلی بدشانسید. براتون متأسفم!!.

وب‏لاگ چینه در تابستان هم کمابیش فعال خواهد بود. بدین‏ ترتیب با عضویت در خبرنامه، ارتباط بچه‏ها در هر شهری که باشن حفظ خواهد شد. البته بسته‏گی به خواست خود دوستان داره. ما هم خوش‏حال میشیم که بچه‏ها در تابستان، که مشغله درسی کم‏تری هم دارن، با وب‏لاگ هم‏کاری کنن و مطالب مفیدشون رو به ما هم نشون بدن!.

امیدوارم فضای وب‏لاگ از این حالتِ استفاده بردن و انتفاع شخصی بیرون بیاد و کمی تعاملی‏تر بشه. چرا که «هر چیز را مالیاتی است...»


تحویل نهایی مقاله‏های انسان،طبیعت(2)

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۲۲ ب.ظ

سلام
لیست افرادی که میلشون به من(علی طباطبایی) رسیده به شرح زیره:
پرنیا آذینی- نسیم ملکوتی- فرزین خاکی- زهره محمدی- شادی اسمائیلی- شیما عجمیان- سرور آجیلی- نیوشا خاتمی- نیلوفر حیدریان- زهره محمدی- سیروس نامجو- سحر هاشمیان- الهام صالحی فر- فرشته رستمی- مریم هاشمی- الناز فدایی- زهرا جهان بخش- اشکان رضایی
از دوستانی که هنوز موفق به ارسال مقالشون نشدن خواهش میکنم زودتر بفرستن که اگر خدای نکرده به مشکلی برخورد فرصت رفع و رجوع باقی باشه.
مرسی

تحویل نهایی برداشت

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۳۰ ب.ظ
تحویل نهایی بروژه درس برداشت از ابنیه : ١٠ تیر ١٣٩٢ 
ضروری است کلیه فایلهای تصویری‏‏‏،متنی(word) و نقشه ها به صورت cd یا dvd تحویل داده شوند.همچنین کروکی ها 
نیز باید ضمیمه کار شوند.  
برای کرکسیون هم میتونید کارها رو برای استاد ایمیل کنید یا کارتون رو به صورت حضوری با دکتر زمانی کرکسیون کنید( باغ ملی،قزاق‏خانه) 
فایل‏های زیر هم مربوط به بچه‏های سال‏های قبله که میتونید به عنوان نمونه ببینید. با تشکر از خانم بیدخام.

دریافت
حجم: 14.8 مگابایت
دریافت
عنوان: برداشت-مجموعه-قزاق‏خانه
حجم: 3.27 مگابایت
دریافت
عنوان: چه‏گونه‏گی-ورود-معماری-غرب-در-قزاق‏خانه
حجم: 9.16 مگابایت



حلقه هنر۶؛ ۵ تیرماه ۱۳۹۲

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲ ق.ظ

جلسه حلقه هنر شماره ۶ چهارشنبه پنجم تیرماه ۹۲ برگزار می‌شود:

جلسه ششم حلقه هنر با ارایه مجموعه عکس «دنیای درون» اثر حمید صف‌آرا به همراه تحلیل آثار

و گفتار تخصصی از مصطفی خوش‌بختیان با عنوان «تاثیر فرهنگ تغذیه بر طراحی وسایل آش‌پزخانه به همراه پرسش و پاسخ

شرکت برای عموم در جلسات حلقه هنر آزاد است.

به دوستان و علاقه‌مندان هم اطلاع بدهید.

زمان جلسه ششم : چهارشنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۲؛ ساعت ۵ الی ۷ بعدظهر

مکان: پردیس هنرهای کاربردی دانش‌گاه هنر، سالن فارابی

----

شرکت‌کنندگان لازم است یک ربع تا نیم ساعت پیش از شروع جلسه حلقه در سالن برگزاری باشند.

۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۲:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد علی ملا زهی

دایرة المعماری


 

طبیعت باهوش است! آیا ما به اندازه کافی باهوش هستیم تا درس های آن را بیاموزیم؟

"جولین وینسنت"

 

عبارت smart materials یا مصالح هوشمند، چند سالی است که در کنار ایده‌ی ساختمان‌های هوشمند مطرح شده‌است.

بیشترین چیزی که این تکنولوژی در حال رشد از آن الهام گرفته، طبیعت است. برای مثال، می‌بینیم که استخوان شاخ گوزن از سرامیک ساخته دست انسان محکم‌تر است، یا تار عنکبوت با وجود ظرافت، زیبایی و سبکی‌اش می تواند نیروی یک حشره‌ی در حال پرواز با سرعت حدود یک متر بر ثانیه را تاب بیاورد.

به طور مشابه در صنعت ساخت، مواد و مصالح وقتی هوشمند نامیده می‌شوند که در برابر طبیعت عکس العمل نشان دهند و از راه‌هایی کنترل شده تغییر حالت دهند. برای مثال سیم‌های ماهیچه‌ای نوعی از این مواد هوشمند هستند که می‌توانند در ساختمان سازی هم استفاده شوند، به این صورت که این قابلیت را به پوشش ساختمان می‌دهند تا در برابر شرایط بیرونی به صورت خودکار باز و بسته شود!

پیشرفت‌هایی در نانو تکنولوژی، این امکان را به دیوار ها می‌دهد تا از حالت کدر به حالت نیمه شفاف یا شفاف در آید یا تغییر رنگ دهد.

جولین وینسنت، در کتاب Lightness، مصالح هوشمندی را معرفی می‌کند که می‌توانند خودشان را طراحی کنند! یا از ساختمان هوشمندی صحبت می‌کند که نه تنها بار های وارده را تحمل می‌کند بلکه می تواند خودش را نیز تعمیر کند. برای مثال یک نوع غشا پیشرفته تولید شده که می تواند در مواقعی برای یک عملکرد خاص در ساختمان نرم شود، تغییر هندسه دهد و دوباره سفت شود. همچنین بتن هایی ساخته شده که اگر ترک ببینند، مواد تقویت کننده ای آزاد می کنند و دوباره به حالت اول بر میگردند.

و اینگونه ما می توانیم ساختمان هایی با سازگاری بیشتر داشته باشیم.

smart aterials

دریافت
عنوان: پرسش نامه مدرسه باوهاوس.pdf
حجم: 24.7 کیلوبایت

 

دریافت
عنوان: پاورپوینت عملکرد و معماری.pptx
حجم: 72.4 کیلوبایت


http://www.khishkhan.com/wp-content/uploads/2011/08/Dessau-Bauhaus-005.jpg

فایل متره اشتباه بارگزاری شده بود.. دوباره دان‌لود کنید 

 

این فایل پرسش‌نامه برای فیلم "بررسی مجموعه آب گرم" پیتر زومتور هست.

دریافت
عنوان: peter-zumthor form
حجم: 24.7 کیلوبایت

 


 

این هم چند فایل مورد نیاز برای درس متره که پاورپوینت استاد هم در قالب پی‌دی‌اف توش هست. سری قبلی فایل‌های متره رو این‌جا گداشته بودیم.

دریافت
عنوان: سری دوم فایل های متره
حجم: 20.5 مگابایت
 


برگرفته شده از chine.blog.ir
۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۲:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد علی ملا زهی

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۲:۴۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد علی ملا زهی

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۲:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد علی ملا زهی