این تصاویر پلانهای پروژه ی ساختمان یکه. باید ستون گذاری، اندازه گذاری و طراحی معماریش رو انجام بدید. بعد، در مراحل بعدی طراحی یک سری از جزئیات باید انجام بشه. اونطور که من میدونم خیلی کار کم و آسونی نیست این پروژه. از طرفی استاد سمندوک گفتن که پروژه ی این ترم خیلی سنگین تره. به نظرم ممکنه خیلی ها به مشکل بخورن با این روند و شاید لازم باشه استاد به نجدید نظری بکنه..


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۴۶

بیل‏بورد به مثابه‏ی پرتره‏ی سه بعدی/ آصف خان

انقدر سرعت تحولات تکنولوژیکی حتی در هنر و طراحی بالا رفته، که دیگه شخصا درک درستی از اونچه اتفاق میفته ندارم!. کارهایی که در سایت های دیزاین میبینیم بیشتر شبیه فیلمهای هالیوودی میمونه که توسط جلوه های ویژه هر کار دلشون بخواد انجام میدن. کاری که در این پست می بینید توسط آصف خان، در حاشیه ی المپیک زمستانی روسیه ساخته شده که لامپ های بسیار زیاد تشکیل دهنده ش توسط بازوهای رباتیک جلو و عقب می رن و صورت شما رو چند برابر قدتون! و به صورت سه بعدی ایجاد می کنند. چیزی شبیه به پرینت سه بعدی. کافیه جلوی اسکنر تعبیه شده قرار بگیرید، اون وقت صورت شما به بیلبورد شهری تبدیل خواهد شد!

فاصله مان کم نیست، باید کمی دست بجنبانیم...

 
 
ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۳۳

مسابقات فراکلاسی

تا الان تعدادی از مسابقاتی که در حیطه تحصیلی ما برگزار می‏شده و به نوعی با طراحی سروکار داشته رو در چینه اطلاع‏رسانی کردیم. دلیل این کار هم فواید بسیاری بوده که این مسابقات می‏تونن داشته باشن. از جمله فایده‏ی اون‏ها می‏تونیم به این موارد اشاره کنیم: این‏که شما پیوسته آماده‏گی خودتونو برای طراحی حفظ می‏کنید و به نوعی آموخته‏هاتون رو تمرین می‏کنید، اون هم در یک کار واقعی. دیگه این‏که با چالش‏های اجرایی، بازار کار، خواست‏های کارفرما و زمان محدودی که برای کار به‏تون اختصاص می‏دن مواجه می‏شید. هم‏چنین حس رقابت و هیجانی که یک مسابقه داره مسلما برای همه جالب و انگیزه بخشه، و اگر کارتون مقامی هم بیاره شیرینی اجرا شدن و جایزه‏‏ش قطعا لذت‏بخش خواهد بود. حالا تصمیم داریم رفته رفته کارهایی که بچه‏های کلاس‏مون برای مسابقات مختلف فرستادن رو در وب‏لاگ نمایش بدیم. به این شکل، هم کار این عزیزان به‏تر دیده میشه، هم فضایی برای نقدشون ایجاد میشه و هم این‏که انگیزه‏ای رو در بقیه بچه‏هام ایجاد می‏کنه برای شرکت در این‏گونه مسابقات. کارهایی که من منتشر می‏کنم اون‏هایی هست که در جریان‏شون بودم. چه بسا دوستان دیگه کارهایی انجام دادن و بنده مطلع نبودم. پس لطف کنید هم شرکت کنید تو این جور حرکات هم برای ما بفرستین کارهاتون رو. درضمن این وب‏لاگ چون در اصل متعلق به کلاس خودمون هست اگر در مسابقه‏ای غیر معماری هم شرکت می‏کنید به ما اطلاع بدید..

اولین کار مریوط میشه به مسابقه‏ی «ایران، یک روز آفتابی؛ شهریور 1492». این مسابقه مهرماه برگزار شد و نتایجش هم آذر ماه اعلام شد. 65 اثر برای این مسابقه ارسال شد که در این بین کار حافظ رئیسیان جزو ده کار تقدیر شده قرار گرفت. از بین دوستان نود و یکی هم کار علی‏رضا هوش‏مندی رتبه‏ی سوم رو به دست آورد و کار محمد مهدی کاوه هم برگزیده‏ی دبیرخانه شد. کار زیر رو حافظ ارسال کرده، یه دست به افتخارش بزنید..!

 

 آثار ارسالی (+)    آثار برگیزیده(+)   

 

 

حافظ خودت رو کار توضیح بده اگه خواستی!!

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۰

معرفی نشریه‏ی فرهنگ موزه

نشریه‏ای اینترنتی هست به نام فرهنگ موزه که شاید باهاش آشنایی داشته باشین. این نشریه از شهریور سال 92 انتشارش شروع شده و چهارمین شماره‏‏ی اون هم اخیرا منتشر شده. در این نشریه موضوعات متنوعی پیرامون موزه‏ها بررسی میشه که هم سطح علمی خوبی داره و هم از گرافیک قابل قبولی برخوردار هست. به نظر میاد این نشریه خیلی بتونه تو آشنایی ابتدایی با مفاهیم موزه و در روند مطالعاتی کمک بکنه. شماره‏ی 1 تا 4 رو می‏تونید از این‏جا دان‏لود کنید.

 

دریافت                                                            
عنوان: فرهنگ موزه 1
حجم: 3.18 مگابایت

دریافت
عنوان: فرهنگ موزه 2
حجم: 4.86 مگابایت

 

دریافت
عنوان: فرهنگ موزه 3
حجم: 3.94 مگابایت

 

دریافت
عنوان: فرهنگ موزه 4
حجم: 4.4 مگابایت

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۰

برنامه‏ی این ترم طرح 3

فایل زیر برنامه‏ی این ترم برای طرح سه هست که در جلسه‏ی اول توضیحاتی درموردش داده شد. دوستانی که به شهرهاشون رفته بودن و این جلسه رو نتونستن بیان نگران چیزی نباشن. جلسه‏ی اول با وجود طولانی بودن بیش‏تر جنبه‎‏ی معرفی داشت. همون‏طور که از برنامه‏ هم پیداست خانم ایمانی و باقی اساتید تاکید خاصی روی بخش مطالعاتی و هم‏چنین روندی که در طول ترم طی میشه دارن و به گفته‏ی خودشون این کارهای طول ترم 70 درصد نمره رو هم شامل میشن. ان شالله از یک‏شنبه که بازدید از موزه هست، با حضور همه‏ی بچه‏ها ترم خوبی رو شروع بکنیم..

فقط اون‏هایی که نبودن به یک چیز دقت کنن. اگر وسط کلاس وارد شدید، یادتون باشه با دوستان‏تون دست ندید!

درضمن تا یک‏شنبه باید به این موضوعات فکر بکنید:

- این که در بازدید به دنبال درک چه چیزی هستید؟ حل نورگیری؟ چه‏گونه‏گی عمل‏کرد؟ چه‏گونه‏گی رسیدن به فرم؟ نحوه‏ی ارتباط با محیط و قرارگیری در سایت؟ مسیرهای تعریف شده در موزه؟ یا...

- درمورد اقوام ایرانی مطالعه داشته باشید و کم کم قوم مورد نظرتون رو انتخاب کنید.

- یک موزه‏ی خارجی رو انتخاب کنید تا در جلسات بعدی درموردش ارائه بدید.

دریافت
عنوان: برنامه‏ی طرح سه
حجم: 62.8 کیلوبایت

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۰

گل‏دان‏های حدید

پست اخیری که با هم دیدیم نکته‏ی جالبی رو در خودش داشت، با نظراتی که بچه‏ها دادند میشد به وضوح دید که ردپای معماری ذاحا حدیدی! در تمام شئون طراحی او دیده میشه. چه گل‏دان باشه، چه ساخت‏مان و چه هر شیئ دیگری. این همون تعریف تم هست که بارها شنیدیم. به عقیده‏ی من، این تم نه تنها در طراحی ‏های یک هنرمند بل‏که در تمام زنده‏گی و شخصیت فرد هم جاریه و با کمی دقت میشه به اون‏ها پی برد. برای مثال تادائو آندو با کارهایی ساده و خام معماری می‏کنه، احتمالا شخصیتش هم طوری شکل گرفته که همین‏قدر ساده و بدون تکلف با دنیا تعامل می‏کنه، یا مثال‎هایی دیگه.. اما از موضوع تم که بگذریم، باید گفت که قصه‏ی ذاحا حدید کمی متفاوته. ذاحا حدید تیمی رو پشت سر خودش داره که کمی کارهاش رو از طراحی‏های وابسته به سلیقه‏ی یک معمار خارج کرده و کارهای اون نوعی طراحی پارامتریک وابسته به کامپیوتر هست. شاید دلیل این توفیق که تونسته با وجود کاهش شدید مقیاس کار، طوری طراحه کنه که بدون استثنا همه متوجه بشن این کارها متعلق به اوست همین بهره بردن از ابزار کامپیوتری و طراحی پارامتریک باشه.

خیلی خوب میشه اگر یکی از بچه‏ها درمورد شیوه‏ی کار حدید و تیم طراحی اون یادداشتی رو برای وب‏لاگ تدوین کنه..

حالا که حرف از حدید شد، مناسب دیدم کلیپ دیکانستراکشن رو که گروهی از دوستان برای درس معماری معاصر تهیه کردن این‏جا بذارم. قصد دارم کم کم سایر کلیپ‏ها رو هم در وب‏لاگ قرار بدم تا هم زحمت بچه‏ها دیده بشه و هم پیرامون‏شون بحث شکل بگیره. چه خوبه که خود بچه‏ها با توجه به موضوع کلیپ‏شون متنی رو بنویسن و برای من بفرستن تا به عنوان یک پست منتشرش کنیم..

تهیه‏کننده‏گان فیلم: فرشته رستمی، سحر هاشمیان، شادی اسماعیلی.

 

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۰۷

حلقه هنر ۱۸ / فیلم داستانی لکه

وبلاگ اطلاع‌رسانی حلقه هنر نوشت: حلقه هنر هجدهم چهارشنبه بیست و سوم بهمن‌ماه ۹۲، با اکران و بررسی تحلیلی «فیلم داستانی لکه» به کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا به همراه گفت‌گو و پرسش‌ و پاسخ پیرامون اثر برگزار می‌گردد.

قبلا هم در یانون‌دیزاین با این هنرمند جوان عرصه سینمای کشور آشنا شده‌اید. مفیدی‌کیا شاعری خوش‌ذوق، کارگردان کلیپ محبوب «ایستاده‌ایم» است.


برگرفته شده از chine.blog.ir