طبیعت باهوش است! آیا ما به اندازه کافی باهوش هستیم تا درس های آن را بیاموزیم؟

"جولین وینسنت"

 

عبارت smart materials یا مصالح هوشمند، چند سالی است که در کنار ایده‌ی ساختمان‌های هوشمند مطرح شده‌است.

بیشترین چیزی که این تکنولوژی در حال رشد از آن الهام گرفته، طبیعت است. برای مثال، می‌بینیم که استخوان شاخ گوزن از سرامیک ساخته دست انسان محکم‌تر است، یا تار عنکبوت با وجود ظرافت، زیبایی و سبکی‌اش می تواند نیروی یک حشره‌ی در حال پرواز با سرعت حدود یک متر بر ثانیه را تاب بیاورد.

به طور مشابه در صنعت ساخت، مواد و مصالح وقتی هوشمند نامیده می‌شوند که در برابر طبیعت عکس العمل نشان دهند و از راه‌هایی کنترل شده تغییر حالت دهند. برای مثال سیم‌های ماهیچه‌ای نوعی از این مواد هوشمند هستند که می‌توانند در ساختمان سازی هم استفاده شوند، به این صورت که این قابلیت را به پوشش ساختمان می‌دهند تا در برابر شرایط بیرونی به صورت خودکار باز و بسته شود!

پیشرفت‌هایی در نانو تکنولوژی، این امکان را به دیوار ها می‌دهد تا از حالت کدر به حالت نیمه شفاف یا شفاف در آید یا تغییر رنگ دهد.

جولین وینسنت، در کتاب Lightness، مصالح هوشمندی را معرفی می‌کند که می‌توانند خودشان را طراحی کنند! یا از ساختمان هوشمندی صحبت می‌کند که نه تنها بار های وارده را تحمل می‌کند بلکه می تواند خودش را نیز تعمیر کند. برای مثال یک نوع غشا پیشرفته تولید شده که می تواند در مواقعی برای یک عملکرد خاص در ساختمان نرم شود، تغییر هندسه دهد و دوباره سفت شود. همچنین بتن هایی ساخته شده که اگر ترک ببینند، مواد تقویت کننده ای آزاد می کنند و دوباره به حالت اول بر میگردند.

و اینگونه ما می توانیم ساختمان هایی با سازگاری بیشتر داشته باشیم.

smart aterials

دریافت
عنوان: پرسش نامه مدرسه باوهاوس.pdf
حجم: 24.7 کیلوبایت

 

دریافت
عنوان: پاورپوینت عملکرد و معماری.pptx
حجم: 72.4 کیلوبایت


http://www.khishkhan.com/wp-content/uploads/2011/08/Dessau-Bauhaus-005.jpg

فایل متره اشتباه بارگزاری شده بود.. دوباره دان‌لود کنید 

 

این فایل پرسش‌نامه برای فیلم "بررسی مجموعه آب گرم" پیتر زومتور هست.

دریافت
عنوان: peter-zumthor form
حجم: 24.7 کیلوبایت

 


 

این هم چند فایل مورد نیاز برای درس متره که پاورپوینت استاد هم در قالب پی‌دی‌اف توش هست. سری قبلی فایل‌های متره رو این‌جا گداشته بودیم.

دریافت
عنوان: سری دوم فایل های متره
حجم: 20.5 مگابایت
 


برگرفته شده از chine.blog.ir